Sionsberg wil ziekenhuizen helpen

28 maart 2020

Sionsberg wil ziekenhuizen helpen

Helaas is de Sionsberg in Dokkum sinds 2015 geen volwaardig ziekenhuis meer, ondanks de grote inspanningen van de SP e.a. Er moest en zou worden bezuinigd... Desondanks bied Sionsberg nu uitstekende hulp op poliklinisch gebied. En wil men nu ook helpen om ziekenhuizen bij te staan in deze moeilijke coronatijd.

“Er bevinden zich nog klinische afdelingen in het pand van Medisch Centrum Sionsberg”, aldus Melvin Mac Gillavry (voorzitter van raad van bestuur van de Sionsberg) en cardioloog. ,,Deze afdelingen zitten achter slot en grendel. Er staan ook geen bedden meer en het is al vijf jaar niet meer gebruikt. Maar mocht het nodig zijn en er wordt een beroep op ons gedaan, dan gaan we uiteraard kijken hoe we eventueel kunnen helpen.”

Het medisch centrum kan hulp bieden aan andere Friese ziekenhuizen bij de opvang van minder urgente zorg. Laagcomplexe zorg die in andere ziekenhuizen wordt uitgesteld vanwege de coronamaatregelen. In de toekomst wacht er een ‘stuwmeer’ aan niet urgente zorg. ,,We moeten de niet-coronapatienten niet vergeten. Daar zitten ook urgente zorgvragen bij die eigenlijk niet te lang uitgesteld kunnen worden. Daar willen wij de helpende hand bieden,” aldus Melvin Mac Gillavry.

Meer informatie en video op www.rtvnof.nl