"Laat Fryslan niet zakken" actie op 28 mei

21 mei 2016

"Laat Fryslan niet zakken" actie op 28 mei

Op initiatief van de Fryske SP-Statenfractie zal op 28 mei van 11.00 tot 13.00 uur de manifestatie “Laat Fryslân niet zakken” plaatsvinden in Oppenhuizen. Daar is Vermilion van plan gas uit een klein gasveld te gaan winnen. De SP is hier tegen. Steun ons en laat een massaal NEE horen!

Samen met dorpsbelangen, bewoners, Gas(t)vrij Terschelling, Waddenvereniging en diverse politieke partijen zullen we minister Kamp laten weten dat we bezorgd zijn. Heel erg bezorgd!

Meerdere malen hebben we de minister laten weten dat we geen gaswinning willen in Friesland. Maar minister Kamp luistert slecht en de gaswinbedrijven, zoals Vermilion, Tulip Oil, NAM, en Engie zijn uit op de enorme winsten die ze voor hun aandeelhouders binnenhalen. Als er, ondanks al onze inzet om de gaswinning te keren, straks toch besloten wordt tot nieuwe gaswinning, dan eist Fryslân een fatsoenlijke nulmeting en omgekeerde bewijslast. Maar zover is het nog niet.

Den Haag kan nog tot inkeer komen en wij roepen dan ook iedereen op deel te nemen aan de manifestatie “Laat Fryslân niet zakken”!

Om 11.00 uur zullen we starten met enkele sprekers waar onder andere SP-Tweede Kamerlid Eric Smaling en om 11.45 uur start de optocht naar gaswinlocatie Oppenhuizen.

Kijk ook op facebookpagina LAATFRIESLANDNIETZAKKEN en “like” deze.