Stop de enorme huurstijgingen!

12 februari 2013

Stop de enorme huurstijgingen!

In meerderheid is De Tweede Kamer afgelopen donderdag (helaas) akkoord gegaan met enorme huurstijgingen. Uiteraard stemde de SP tegen. Kamerlid Paulus Jansen heeft geprobeerd om bij de coalitiepartijen steun te krijgen voor alternatieven. HuurheffingZit het tegen, dan gaan de enorme huurverhogingen al op 1 juli van dit jaar in. Maar eerst moeten de plannen nog naar de Eerste Kamer, waar de weerstand gelukkig groeit.

Om de oppositie daar een steuntje in de rug te geven, is het van groot belang dat we op zoveel mogelijk plaatsen in het land protesten organiseren en van ons laten horen. Ook in de regio van afdeling Dongeradeel.

Een voorbeeld van de enorme huursteiging is Amsterdam. Daar heeft de SP per wijk inzichtelijk gemaakt hoe groot de huursteiging is: gemiddeld maar liefst 79 procent! Een schrikbeeld voor de hele stad, waardoor een SPmotie om de wethouder aan het werk te zetten bijna unaniem is aangenomen (alleen de VVD stemde tegen).

In Groningen is een dergelijke motie zelfs unaniem aangenomen.

In Breda zijn de huuracties twee weken terug al afgetrapt door Emile Roemer. De huizen in de wijk De Heuvel zitten vol schimmel en de kozijnen zijn rot, omdat de huizen dertig jaar lang niet fatsoenlijk onderhouden zijn.
Nu minister Blok ook nog eens een verhuurdersheffing van 2 miljard wil invoeren, dreigt renovatie in Breda en in andere plaatsen op zich te laten wachten.

Nederland telt 2,4 miljoen sociale huurwoningen.
De gevolgen van het beleid zijn bijna overal ingrijpend, maar verschillen sterk per regio.
Iedereen en overal moet recht blijven houden op een betaalbare huurwoning, een fatsoenlijk dak boven het hoofd.

Help de SP: samen kunnen we ervoor zorgen dat deze asociale huurplannen niet doorgaan!
Binnenkort gaan we de speciale huurflyer folderen. Help ons en geef je op.

Huurders enqueteTevens is het mogelijk de enquête in te vullen.
Die loopt nog tot het eind van deze maand.
Klik beneden om in te vullen.

Doe hier de Huurders-enquête.
Informatie over de Huurheffing.