OV actie van de SP in Veenwouden

9 februari 2013

OV actie van de SP in Veenwouden

OV actie kaart SPDonderdagmiddag hebben leden van de SP afdeling Dongeradeel actie gevoerd voor het verbeteren van de dienstregeling van Arriva. Onder het mom van 'groeten uit onbereisbaar Fryslân' werden op het bus- en treinstation in Veenwouden kaarten ingevuld. Uit gesprekken met reizigers bleek dat er veel zaken voor verbetering vatbaar zijn.

Vooral de aansluiting tussen bussen en treinen laten te wensen over. In theorie past de aansluiting qua tijd precies, maar in de praktijk komt het er vaak op neer dat een reiziger een half uur op het station moet wachten. De tijdstippen waarop bussen en treinen gaan zouden ook beter kunnen.
De reizigers geven aan dat er 's avonds en in de weekenden vaak veel beperkingen zijn om bijvoorbeeld op tijd op het werk te kunnen komen. Uiteraard werd er ook aangegeven dat er 'gewoon' meer treinen en bussen zouden moeten rijden.
Een enkele keer gaf één van de reizigers aan dat men niet tevreden was over de klantvriendelijkheid van het personeel of over de technische staat van de treinen.

SP Meldpunt Openbaar Vervoer (opmerkingen of klachten OV)