Arjan Vliegenthart op 8 februari in Gorredijk

28 januari 2013

Arjan Vliegenthart op 8 februari in Gorredijk

Arjan VliegenthartOp vrijdag 8 februari komt Arjan Vliegenthart naar Gorredijk om over het thema "Democratisering van de Economie" te praten. Arjan Vliegenthart is politicoloog en Eerste Kamerlid voor de SP sinds 2007. Hij is tevens directeur van het Wetenschappelijk Bureau van de SP. Alle geïnteresseerde leden van de SP in Friesland zijn van harte uitgenodigd!

Sinds de jaren ’80 van de vorige eeuw is de discussie over het onderwerp - Democratisering van de Economie - verstomd. Ten onrechte, heeft de SP altijd gevonden. En de huidige economische crisis geeft ons gelijk.

Probleem is dat de meeste politieke partijen inmiddels vervreemd zijn van dat thema. Zij laten hun denken en doen goeddeels bepalen door de vraag hoe de markten erop zullen reageren. Ideologisch zijn zij vrijwel allemaal bewoner van het liberale huis geworden. Dat geldt niet voor de SP.

Aan ons is het daarom om het voortouw te nemen nieuwe toepassingen te ontwikkelen die het democratisch toezicht op de economie kunnen vergroten en daarmee dienstbaar zijn aan de menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit in de samenleving.

De bedoeling van de avond is de discussie over dit onderwerp te starten zodat de leden van onze partij goed voorbereid zijn op de behandeling van dit onderwerp op de regioconferentie van april.

Thema: Democratisering van de Economie door Arjan Vliegenthart
Datum: Vrijdag 8 februari 2013
Locatie: Cultureel Centrum/sporthal de Skâns, Loaijersstrjitte 2, 8401 DV Gorredijk
Aanvang: 20.00 uur. Inloop vanaf 19.30 uur.

Alle geïnteresseerde leden van de SP in Friesland zijn van harte uitgenodigd!

Meer informatie: Spanning van december 2012