SP bedankt ondernemers gezamelijke Biomarkt

20 september 2010

SP bedankt ondernemers gezamelijke Biomarkt

De Biomarkt 2010 van zaterdag 11 september jongstleden. Wat je zegt: Een duurzaam begin van het nieuwe politieke jaar voor SP Dongeradeel aan de Legeweg in Dokkum. Met een kleine, gezellige markt van biologische en/of duurzame producten van ondernemers uit de eigen regio. Het bestuur wil Sjoerd de Hoop, De Groenteman, Marlanner kaasboerderij, Frytsjam/Lauwershof en Dizzy bedanken voor deze samenwerking om biologische en/of duurzame producten nog eens extra onder de aandacht te brengen.

De Biomarkt 2010. Het is het biologische vervolg op de openbare avonden over duurzame energie die SP Dongeradeel in 2009 organiseerde in Kollum en Dokkum. Met dit keer naast het informatieve, vooral lekker elementen. De SP tomatensoep, verscheidene soorten kaas, verschillende soorten brood, melk, groenten en fruit, pannenkoeken met jam, en de groenten/fruit/kaasschotel van ons bestuurslid Harrit van der Werf. Allemaal 100% duurzaam, allemaal 100% biologische producten. En dan de jas van gerecyclede plastic flessen waar een etagepop van Dizzy in gekleed was. Fantastisch. De kinderen wilde maar wat graag een figuur ballon van Appeltje's Kinderfeestjes wilde hebben, waarvoor wij Mariska Appel bedanken. Het bestuur van SP Dongeradeel is meer dan tevreden over deze duurzame start van het nieuwe politieke jaar.

Met speciale dank aan SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven, woordvoerder Landbouw en Visserij, die ontvangen werd met natuurlijk een biologisch kopje koffie van de Koffiebranderij. Hij kwam om te spreken met de duurzame ondernemers en de mensen die de Biomarkt kwamen bezoeken. Op de duurzame energieavond werd duidelijk dat de (demissionaire) regering wel zegt voorstander te zijn van duurzaam ondernemen, maar tegelijkertijd meer obstakels opwerpt dan er weg genomen worden. En met het eerste kabinet Rutte vrezen velen dat het er niet veel beter op zal worden. Wat toch wel de algemene stemming was onder de mensen met wie wij gesproken hebben, waarvan de meeste niet eens SP stemmers waren.

De Biomarkt 2010 was een mooie gelegenheid om op een leuke manier in contact te komen met de mensen waar SP Dongeradeel het voor doet.