SP ivm de Europese Verkiezingen met kraam in Dokkum

3 juni 2009

SP ivm de Europese Verkiezingen met kraam in Dokkum

Op 30 mei stond de SP hele dag met een kraam op de Bargemerk in Dokkum. Een paar mensen stonden bij de kraam en een aantal mensen deelden verspreid over de binnenstad folders uit aan het winkelend publiek.
SP met kraam in Dokkum
Er waren veel enthousiaste reacties van het publiek. Met name dat wij de enige partij waren die informatie gaven en dat wij er tenminste stonden.

Er was ook een man die geen folder wilde omdat hij zijn handen vol had met tassen en dus geen folder aan kon pakken. Een enthousiaste SP-er zei toen dat hij ook wel een folder in de tas wilde stoppen. De man liep toen hard door!
In de loop van de dag heeft de PvdA ook nog folders uitgedeeld op de Grote Breedstraat in Dokkum, dus uiteindelijk was ook deze partij even vertegenwoordigd met verkiezingsmateriaal.
Er waren ook gesprekken met de mensen die bij de kraam kwamen en wat uitgebreider informatie wilden hebben. Zelfs buitenlanders hadden interesse voor de SP. De jonge jeugd was vooral enthousiast over de ballonnen waar ze ook nog een stokje bij kregen.

SP met kraam in Dokkum
Jeugd even helpen met ballon opblazen.

We hebben zelfs een Kamerlid aan de kraam gehad: Jasper van Dijk! Hij was als toerist met nog een paar mensen op bezoek in Dokkum. Hij heeft zich voorgesteld aan de aanwezige folderaars en we hebben een leuk gesprek met hem gehad. Hij was vol lof over de indeling in de kraam en hij wilde van alles weten over onze afdeling. Tot slot vroeg hij ons nog een tip wat je als toerist absoluut moet zien in Dokkum. Wij hebben hem de Bonifatiuskapel aangeraden.