Protesttocht tegen verkoop van Nuon in Leeuwarden

15 februari 2009

Protesttocht tegen verkoop van Nuon in Leeuwarden

Op zaterdagmiddag 14 februari hebben zo'n 70 SP-ers geprotesteerd tegen de verkoop van Nuon aandelen door het Friese provinciebestuur. SP protesttocht tegen verkoop NuonOok leden van onze SP afdeling De Twa Dielen ondersteunden deze actie en liepen mee in de protesttocht. De tocht ging van het Provinciehuis naar het Zaailand in het centrum van Leeuwarden. Daar overhandigde SP-kamerlid Paulus Jansen een aantal Nuon-aandelen aan de rechtmatige eigenaren; de Friese bevolking.

Jansen riep de verantwoordelijk gedeputeerde Galema op zich niet blind te staren op het grote geld op de korte termijn, maar te kijken naar het economisch, consumenten- en milieubelang op de langere termijn.

Paulus Jansen op het Zaailand
Paulus Jansen spreekt het publiek toe op het Zaailand.

Volgens Jansen zijn de energiegebruikers de rechtmatige aandeelhouders van het bedrijf. "Helaas denken de vertegenwoordigers van deze mensen, de provincie- en gemeentebestuurders, dat ze deze aandelen kunnen verbrassen en van het geld leuke dingen kunnen doen. Hierdoor zijn we de grip op Nuon helemaal kwijt en hebben we geen invloed meer op bijvoorbeeld de hoogte van de energierekening."

De petitie tekenen
Paulus tekent de petitie tegen de verkoop van Nuon.

De SP is tegen de verkoop van de publieke energiebedrijven en voert daarom actie met flyers, kaarten en radiospots. Op internet kunnen mensen hun proteststem laten horen via de site www.zezijnnuts.nl.

Petitie tekenen door het publiek
Petitie tekenen door het winkelende publiek.

Nog meer foto's:

Verzamelen bij het Provinciehuis
Protest voor het Provinciehuis.

De 2 voormalige voorzitters van De Twa Dielen
Bijpraten: onze twee voormalige voorzitters van De Twa Dielen.

In stoet naar het Zaailand
In stoet langs het NS station naar het Zaailand.

Paulus spreekt het publiek toe
De SP op het Zaailand.

Hieronder de link om de petitie te tekenen:

Laat u horen, teken de petitie! website Ze zijn Nuts!