Nuon en Essent verkopen? Ze zijn NUTS!

23 januari 2009

Nuon en Essent verkopen? Ze zijn NUTS!

Energie is een basisvoorziening, net als drinkwater en riolering. Als de stroom uitvalt ligt heel Nederland plat. Zo iets belangrijks moeten we niet aan de vrije markt overlaten. Commerciële partijen denken vooral aan winst maken en niet aan u, de gebruiker. Toch willen provinciebestuurders en wethouders de energiebedrijven verkopen. Zijn ze NUTS geworden?

De provincie of gemeente wil het energiebedrijf verkopen. Straks wordt in buitenlandse hoofdkantoren besloten over de prijs van ons gas en licht. En die prijs zal hoog zijn. De miljarden die ze voor Nuon en Essent betalen, moeten immers wel worden terugverdiend via uw energierekening.

Men beweert dat Essent en Nuon te klein zijn voor de Europese markt. Maar dat is onzin. De SP pleit voor samenwerking van de grote Nederlandse energiebedrijven. Bijvoorbeeld bij de inkoop van brandstoffen. Een inkoopcombinatie van de vier publieke energiebedrijven NUON, Eneco, Essent en Delta, kunnen prima concurreren met de grote Europese energieconcerns.

En het mooiste is, wij blijven dan samen eigenaar van onze energievoorziening!

Stem tegen, teken de petitie!

Klik hier beneden op de 'Ze zijn NUTS' website:

Actiewebsite: wwww.zezijnnuts.nl