SP-Hulpdienst De Twa Dielen: informatie en advies voor iedereen!

24 september 2008

SP-Hulpdienst De Twa Dielen: informatie en advies voor iedereen!

In Friesland bestaat de SP-Hulpdienst net zo lang als de SP-afdeling Leeuwarden. De Hulpdienst is één van de speerpunten van de SP. We kunnen met een gerust hart zeggen dat de Hulpdienst in Leeuwarden de afgelopen zes jaren zijn nut bewezen heeft. In die zes jaar hebben veel mensen bij de Hulpdienst aangeklopt met de meest uiteenlopende vragen, bijvoorbeeld over de bijzondere bijstand, de mediawet, huursubsidie en CAO's. Maar ook voor praktische hulp, zoals bij het invullen van formulieren, staat de Hulpdienst klaar.

Tot voor kort was er in De Twa Dielen geen SP-Hulpdienst. Maar omdat er ook bij ons mensen aanklopten met vragen of problemen, hebben wij besloten ook in de De Twa Dielen een Hulpdienst op te richten. Ons team van medewerkers is nog niet zo groot, maar we streven ernaar zo snel mogelijk uit te breiden. Daarom zoeken wij mensen met kennis op velerlei gebied (zoals belastingen, arbeidsrecht, huurrecht, etc.) om onze cliënten van een zo goed mogelijke oplossing of advies te voorzien. Bent u zo'n persoon en wilt u ons en anderen helpen, neem dan gerust contact op met onze Hulpdienst.

Uit de ervaring van verschillende SP-Hulpdiensten is gebleken dat vooral de verwijsfunctie van een Hulpdienst erg belangrijk is. Natuurlijk willen wij in de eerste plaats zelf mensen helpen, maar als er andere organisaties zijn die dat beter kunnen, dan aarzelen wij niet om mensen daarnaar door te verwijzen. Verder is gebleken dat wij voor veel mensen een laatste strohalm zijn. Mensen die reeds overal hun heil hebben gezocht en die van het kastje naar de muur zijn gestuurd, komen vaak ten einde raad bij ons. Gezamenlijk zoeken wij dan naar een oplossing. Onze hulpdienst werkt nu nog via e-mail en de post, maar in de toekomst ook telefonisch.

De SP-Hulpdienst garandeert ten allen tijden de privacy van iedereen die bij ons aanklopt. U kunt vertrouwen op geheimhouding van en zorgvuldige omgang met alle informatie die u ons verstrekt.

Contact SP-Hulpdienst De Twa Dielen
Per e-mail: hulpdienstdetwadielen@sp.nl