Agnes Kant in Heerenveen

14 februari 2008

Agnes Kant in Heerenveen

Onze collega-afdeling SP Heerenveen organiseert op woensdag 20 februari een thema-avond over de zorg in 't Nije Huys (de Kruiskerk). De marktwerking in de thuiszorg leidt tot grote verslechteringen. Op deze avond kunt u meer informatie krijgen over de zorg, of uw persoonlijke omstandigheden en ervaringen kenbaar maken. Gastsprekers zijn Agnes Kant, kamerlid voor de SP en Farshad Bashir, het jongste kamerlid ooit in de Tweede Kamer. Het belooft een interessante avond te worden. Iedereen is van harte welkom, de toegang is gratis.

Met de wet WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) is de zorg door de regering in de uitverkoop gedaan. Gemeenten kopen zo goedkoop mogelijk zorg in en de kwaliteit holt achteruit. Personeel en cliënten betalen een hoge prijs. Duizenden ervaren krachten worden ontslagen, anderen moeten fors loon inleveren. En de cliënten verliezen hun vertrouwde hulp.

De avond begint met beide sprekers. Na de pauze is er ruim een uur voor het publiek om vragen te stellen. In de tussentijd zal een mystery gast, een schilder, achter een scherm de laatste hand leggen aan een werk met als thema “Zorg” in de ruime betekenis van het woord. Het werk wordt aan het eind van de avond geveild: het geld gaat naar een goed doel.

't Nije Huys ( de Kruiskerk), Burgemeester Falkenaweg 12 in Heerenveen. De zaal is open om 19.45 uur. De toegang is gratis.

Website SP afdeling Heerenveen
Zorg geen markt - actie website met o.m. formulieren
WMO meldpunt SP De Twa Dielen