SP posteractie: Slopen? Bezopen! in zuidwest Dokkum

7 december 2007

SP posteractie: Slopen? Bezopen! in zuidwest Dokkum

SP-afdeling De Twa Dielen is in de Hoedemakerspolder en de buurt rond de Gedempte Hantumervaart een poster-actie gestart met als thema: Slopen? Bezopen!
Slopen? Bezopen! Hoedemakerspolder Dokkum
Het SP-affiche achter de ramen bij de bewoners.

De Woningcorporatie Dongeradeel (WCD) houdt de bewoners al jaren in het ongewisse over de toekomst van hun woonomgeving. Met deze actie vraagt SP De Twa Dielen aandacht voor de situatie.

Na een gesprek afgelopen zomer van de SP met de WCD, is door de WCD toegezegd dat er binnen 2 maanden een informatieavond zou komen voor de bewoners van de beide bovengenoemde wijken. Desondanks werd er door de SP en de bewoners niets vernomen. Slopen? Bezopen! Hoedemakerspolder Dokkum Ook na een dringende oproep hier zo snel mogelijk verandering in te brengen heeft niet mogen baten.
"De WCD moet nu maar eens duidelijk maken wat men met deze wijken voor ogen heeft. Willen ze de huizen gaan slopen of renoveren? De bewoners hebben na jaren van onzekerheid recht op een antwoord", aldus onze partijsecretaris en actiecoordinator Reinze Visser. Zelf heeft hij ook 13 jaar in deze wijk gewoond.
Uit de enquete die de SP De Twa Dielen in de zomer heeft gehouden in de buurt is gebleken dat de meeste mensen tegen de sloop zijn van hun (huur)woning, deze zich nog in redelijke staat bevind, en dat ze er graag willen blijven wonen.