Politiek Cafe in Dokkum

30 september 2007

Politiek Cafe in Dokkum

Op donderdagavond 18 oktober a.s. organiseert Radio NOF weer een politiek café in het Raedhus in Dokkum tussen 20.00 en 22.00 uur. Diverse politieke partijen in Dongeradeel zijn uitgenodigd om te debatteren. Het belooft weer een afwisselend programma te worden met zeer verschillende onderwerpen en gasten.

Er wordt deze avond zowel terug als vooruit gekeken, met o.m. Ids Jousma (voormalig CDA raadslid en manager van de Sionsberg), statenleden Sicco Boorsma (CU) en Pytsje van der Graaf (FNP) die buiten de boot vielen van GS, Roel Cazemier (VVD en voorzitter NOFA) en Hans Halbesma (CDA) over een mogelijke gemeentelijke fusie/herindeling, de toeristenbelasting die er toch nog kwam, enz.
Tevens dient de gemeente de komende jaren flink op de uitgaven te bezuinigen. Er is een lijst opgesteld met ruim 40 bezuinigingsmogelijkheden. Via een aantal hoorzittingen heeft men hierover gesproken met burgers, organisaties en instellingen. Wat heeft dit opgeleverd en wie zijn de dupe?
Willem Schoorstra, schrijver uit Ternaard, zal voordragen uit eigen werk en zorgt daarmee voor de nodige culturele afwisseling.
U bent van harte welkom op donderdagavond in het Raedhus in Dokkum, tussen 20.00 en 22.00 uur.

Tevens kunt u de uitzending live volgen via de ether of op internet: www.radionof.nl