Lichten uit actie op 1 februari

25 januari 2007

Lichten uit actie op 1 februari

Op 1 februari wordt er een grote "alle lichten uit" actie georganiseerd i.v.m. de klimaatsverandering. Iedereen wordt opgeroepen om van 19.55 tot 20.00 uur alle lichten uit te doen. Laat ons alle lichten doven, zodat de (politieke) besluitvormers beseffen dat er iets mis is. Gun de planeet 5 minuten rust!

Het gaat er niet om enkel die dag gedurende 5 minuten energie te besparen, maar wel om de aandacht van de Burgers, de media en tevens de politiek besluitvormers te vestigen op de energieverspilling en op de noodzaak om dringend iets te ondernemen!
Gedurende 5 minuutjes zal de planeet kunnen uitrusten: dat duurt echt niet lang en het kost niets.
Het zal de politici en kandidaten voor de parlementaire verkiezingen van juni 2007 duidelijk maken dat de klimaatverandering een onderwerp uitmaakt dat weegt in het politieke debat.
En waarom op 1 februari 2007?
Omdat die dag in Parijs het nieuwe rapport van de klimatologische experten van de Verenigde Naties uitkomt. Een goede kans om de schijnwerpers richten op de dringende aard van 's werelds klimatologische situatie.
Als we allen deelnemen zal deze actie werkelijk een mediatieke én politieke invloed hebben, en dit enkele maanden vóór de verkiezingen!