Beloon de helden !

2 juli 2020

Beloon de helden !

Op kosten van de samenleving krijgt het bedrijfsleven nu miljarden steun. Waar blijft de waardering voor de zorgmedewerkers, vakkenvullers, post- en pakketbezorgers, maaltijdkoeriers, enz. ? De mensen die voor die samenleving de kastanjes uit het vuur hebben gehaald, en aan de corona frontlinie staan en stonden... We zijn ze toch niet nu al vergeten? De SP kiest voor solidariteit! Zij horen een eerlijke en gezonde structurele financiële compensatie te krijgen.

Hoe doen we dat? We laten grote bedrijven hun eerlijke deel aan belasting betalen. We spreken ze aan op de winsten die ze in de coronaperiode hebben gemaakt. De post- en pakketdiensten, de supermarkten, de grote webshops, de maaltijdbezorg diensten, enz. Soms maakten ze meer dan 48% winst dan een jaar eerder in dezelfde periode.

De 'vitale' beroepen, de zorg en alle anderen die in deze moeilijkste periode sinds tijden Nederland draaiende hebben houden, moeten fatsoenlijk worden beloond. Een eerlijk en rechtvaardig loon. Om normaal van te leven. Niet klappen, maar lappen!

Kijk ook op: www.beloondehelden.nl en teken de petitie. Al bijna 100.000 !

Post CEO Herna Verhagen was 30 juni jl. jarig. Kijk hier voor de ludieke actie van het FNV voor een “loonkado”.

Minimumloon van 10 euro naar 14 euro: www.voor14.nl Teken hier de petitie van het FNV!

Meer informatie: hoger minimumloon kan! (gesteund door het CBS)