Pauperparadijs in Carré Amsterdam

5 juni 2018

Pauperparadijs in Carré Amsterdam

Op 7 juli wordt het theaterspektakel Het Pauperparadijs opgevoerd in theater Carré in Amsterdam. Het is een speciale SP vrienden voorstelling, met korting kun je deze voorstelling bijwonen. Er zijn inmiddels 1000 kaarten verkocht (a 7,50). Wees er snel bij!

Het Pauperparadijs speelde vorig jaar in Veenhuizen, op een van de plekken waar de Maatschappij van Weldadigheid actief is geweest. Hier werden vroeger arme paupers (bedelaars, landlopers, enz.) naar toe gestuurd voor bed, bad en brood. Generaal Van den Bosch wilde hier de armoede in Nederland uitroeien.

Het gaat in dit stuk over de vragen van bestaan en de kloof tussen arm en rijk. Wat doen we eraan? Hebben we armoede een onterecht label gegeven? Leven we niet ten onrechte met de uitspraak eigen schuld, dikke bult?

Armen worden armer en rijken worden rijker en dat leid tot verschrikkelijke toestanden. De menselijkheid delft het onderspit, als we niet blijven strijden tegen het grootkapitaal. Door herstructurering kunnen we een nieuwe, eerlijker sociaal economische orde tot stand brengen. Alles staat en valt met ons, het volk!

Kaarten zijn te bestellen op: www.sp.nl/incarre

Er zijn al 1000 verkocht van de 1500, dus wees er snel bij!