NAM infotruck tour een goodwill offensief?

30 juni 2017

NAM infotruck tour een goodwill offensief?

De NAM reisde vorige week met een grote infotruck door het noorden van Friesland. Waarschijnlijk om het imago op te poetsen na de commotie over de gasboringen. Kan de situatie in Groningen ook ontstaan in Friesland, en dan met name in onze regio: bij o.m. Ternaard en onder de Waddenzee? We vroegen het aan de NAM.

De SP was aanwezig bij de infotruck in Blije om kritische vragen te stellen. Volgens de NAM hoeven de mensen zich in het noorden van Friesland geen zorgen te maken. Grote prenten met technische informatie over de gaswinning in de truck lijken de bevindingen te staven.
Toch heeft de SP het idee dat de NAM dit 'goodwill offensief' onderneemt om haar imago op te poetsen. De informatievoorziening lijkt in eerste instantie sympatiek, maar het is ook 'too little, too late'.
Er is wel degelijk bodemdaling te verwachten als we diverse rapporten mogen geloven. In sommige delen van Friesland is zelfs al bodemdaling door gas- en zoutwinning... Waarom risico lopen? Wat er zit, laten zitten en overgaan op duurzame energie!

Foto: LC / www.lc.nl
Lees het hele artikel op: www.lc.nl

Link: NAM infotruck toernee in de LC.