Superstaat nee, samenwerken in Europa ja

25 april 2014

Superstaat nee, samenwerken in Europa ja

Op donderdag 22 mei heeft u het voor het zeggen. Dan beslist u over de toekomst van Nederland en de Europese Unie.

De SP staat positief tegenover Europese samenwerking: de vrede bewaren, de welvaart bevorderen en democratische en sociale rechten beschermen.

De SP verzet zich tegen politici die van Europa één land met één regering willen maken. De eurofielen (D66, GroenLinks, VVD, CDA, PvdA) werken met hun beleid van méér en méér Europa aan een Europese Superstaat. Wij accepteren niet dat Brussel onze economie kapot bezuinigt en ons dwingt onze sociale voorzieningen op de schop te nemen.

Samenwerken in Europa om tot wederzijds voordeel afspraken te maken over economische samenwerking en bijvoorbeeld de aanpak van vervuiling is prima.
Maar we willen wel zelf de baas blijven over onze zorg, het onderwijs, de pensioenen en de sociale zekerheid!

Daarom zegt de SP: Superstaat nee, samenwerken ja. Wie in Nederland voor 100% sociaal kiest, stemt op 22 mei SP.

Zeg nee tegen deze EU!

Zie ook: