Thuiszorgfilmpje SP genomineerd voor Gouden Loekie

16 december 2008

Thuiszorgfilmpje SP genomineerd voor Gouden Loekie

Begin dit jaar zette de SP de problemen in de thuiszorg nationaal op de agenda. In een indrukwekkend filmpje vertelde ‘Mieke’ dat haar vaste thuiszorghulp haar niet meer mocht helpen. Thuiszorg filmpjeDie was te duur geworden. Nu kwam er iedere dag een ander. “Ik kan mijzelf net zo goed voor heel Nederland uitkleden,” zei ze, en voegde de daad bij het woord.
Kamerleden van CDA en VVD veroordeelden de SP, het filmpje zou geen recht doen aan de werkelijkheid. Duizenden mensen die in de zorg werken, zorg ontvangen of de praktijk kennen via hun familie reageerden echter zeer positief. Het filmpje sloeg volgens hen de spijker op de kop.

Binnen enkele weken voerde staatssecretaris Bussemaker een eerste maatregel in om aan de SP eisen tegemoet te komen, maar de kern van het probleem – marktwerking in de thuiszorg – bestaat nog steeds. Daarom blijft de SP zich inzetten voor een menselijke thuiszorg.
Onlangs werd bekend dat het thuiszorgfilmpje is genomineerd voor de Gouden Loeki. Dit is de jaarlijkse prijs voor de beste tv-reclame. Een mooie kans om de thuiszorg nogmaals onder de aandacht te brengen. Maar daarvoor hebben wij uw hulp nodig.
Doe mee met deze verkiezing en stem op het thuiszorgfilmpje via deze website:
Met voldoende stemmen eindigt dit filmpje in de finale bij de laatste vijf. Dan wordt het filmpje op 18 december in de finale live op televisie uitgezonden en besproken. Vervolgens mag het Nederlandse publiek de uiteindelijke winnaar kiezen.
Het zou geweldig zijn als onze filmpje de finale haalt en we daardoor wederom prominent de aandacht kunnen vestigen op de problemen in de thuiszorg. Daarom alvast bedankt voor uw stem!

Het Thuiszorgfilmpje, stem hier.
De naakte waarheid in de thuiszorg (audio + video)