h

SP wint Gouden Loeki met Thuiszorg filmpje

19 december 2008

SP wint Gouden Loeki met Thuiszorg filmpje

Het Nederlandse publiek heeft gisteravond tijdens de live-show van de Ster Gouden Loeki de commercial ‘Thuiszorg’ van de Socialistische Partij (SP) gekozen tot de beste televisiecommercial van 2008. De finale van de Ster Gouden Loeki 2008 werd door 1,2 miljoen kijkers bekeken.

‘Thuiszorg’ werd in opdracht van de SP gemaakt door Studio Thonik en stelt de actuele problematiek van de Thuiszorg aan de kaak. Bijzonder is dat de commercial slechts een aantal keren op televisie te zien was en tot veel maatschappelijke discussie leidde.

De bekendmaking van de top 5 was dit jaar de aftrap van een zinderend uur livetelevisie. Het Nederlandse publiek heeft in de aanloop naar de live-show laten zien dat ook niet-humoristische commercials hoge ogen gooien. De commercial ‘De wonderen zijn de wereld nog niet uit’ van het Wereld Natuur Fonds én de winnende commercial van de SP getuigen daarvan.

De top 10 zag er als volgt uit:

1. SP - Thuiszorg
2. WNF - De wonderen zijn de wereld nog niet uit
3. KPN Zakelijke Markt - Dongel
4. Ohra - Baby Bassie
5. Centraal Beheer Achmea - Ufo
6. Eneco - Klotezon
7. Bol.com - Rokkie
8. Tempo Team - Hotelkamer
9. Bol.com - Battle
10. Bavaria - Life is Life

Wij feliciteren Studio Thonik en het SP bestuur met dit succes!

Filmpje en uitslag op Ster.nl

U bent hier