Protesteert tegen de komst van een afvaloven in Harlingen nu het nog kan

4 september 2008

Protesteert tegen de komst van een afvaloven in Harlingen nu het nog kan

U heeft ongetwijfeld vernomen dat de Provincie een ontwerp beschikking heeft afgegeven voor de bouw van een afvaloven in Harlingen. Dat betekent dat de Provincie van plan is Omrin een vergunning te gaan verlenen. Via de media suggereren de belanghebbenden zoals Omrin, de Provincie, gemeente Harlingen en anderen vooral dat er al een onomkeerbaar besluit is genomen. Echter niets is minder waar.

Ook al lijkt het erop dat het soms vechten tegen de bierkaai is, de afvaloven mag tot op heden nog altijd niet gebouwd worden. Dat komt omdat er nog geen milieuvergunning is afgegeven. Momenteel loopt een inspraakprocedure die tot 8 oktober loopt. Voor meer informatie over de ontwerpbeschikking gaat u naar onder dit bericht.

De stichting afvaloven Nee (www.afvalovennee.nl) heeft in ieder geval al besloten alle mogelijkheden aan te grijpen om de komst van een afvaloven te stoppen. Dit betekent dat ook de gang naar de Raad van State niet geschroomd wordt. Samen met de stichting afvalovennee zijn wij ervan overtuigd dat een afvaloven in Harlingen geen goed besluit is voor het probleem waar Omrin zich voor gesteld ziet.

We weten dat er veel protest is tegen de komst van de afvaloven. Maar nu hebben we u nog harder nodig. Want er zal een openbare zitting georganiseerd worden waarbij u uw protest kunt laten horen.

Op dinsdagavond 16 september om 20.00 uur is er in Trebol
(Zuidoostersingel 1) in Harlingen een openbare zitting.

We weten dat veel mensen denken dat een bezwaar of protest toch geen zin meer heeft. En terecht. Want als de Provincie zonder pardon alle bezwaren van tafel veegt en daarbij ook nog eens meldt dat het draagvlak uiteindelijk niet meetelt in de besluitvorming, suggereert de Provincie inderdaad de indruk dat meningen er niet toe doen.
Maar dat hoeft u niet te pikken. Kom daarom op dinsdagavond naar Harlingen en laat de Provincie merken wat u ervan vindt. Nu kan het nog!

Voor meer informatie: https://harlingen.sp.nl/